jueves, 13 de diciembre de 2012

10) Origen de l'Univers


Origen de l’Univers


He de començar dient que el tema sobre l’origen de l’Univers que tractem ara classe em va semblar molt interessant, i a més he aprés moltes coses sobre l’origen del cosmos que no sabia, i no només sobre l’origen sinó també sobre l’univers actual i sobre els seus components.
 Vam començar aquest tema veient un vídeo anomenat ‘’En la orilla del océano cósmico’’ una mena de viatge que ens mostrava el cosmos en el seu començament amb aquest vídeo vaig veure com es formava l’univers, i alguns dels seus components, com quàsar, supernova, galàxia, púlsar, grup Local, nebulosa.

Nebulosa
Supernovaà Explosió d’una estrella gegant.

Nebulosaà És un lloc on neixen les estrelles, són cúmuls de gasos i també de pols de l’espai.

PúlsaràSón restes d’una estrella morta.

Galàxiaà És un conjunt d’estrelles, planetes i matèria fosca.

A més vaig veure que les galàxies poden tenir diverses formes, espirals, el·líptiques i irregulars. La nostra galàxia té forma d'espiral.
Galàxia
Un altre tema que també vam tractar a classe va ser sobre la matèria normal, la matèria fosca i sobre l’energia fosca. Vaig entendre molt poc sobre aquest tema, encara em queden una sèrie de dubtes principalment sobre l’energia fosca.
Les estrelles va ser un altre apartat que ens van explicar a classe, vaig aprendre que n’hi ha diferents tipus d’estrelles. També es va tractar i a més vaig aprendre molt més del que sabia, va ser sense dubte la teoria del Big Bang  i el que va provocar, tema que es imprescindible quan parlen sobre l’origen del nostre planeta.
La teoria del Big Ban tracta d’explicar quin és l’origen de l’univers, aquesta teoria no es tracta d’una explosió com la que sempre es pensa, sinó del que va passar després de la creació. És a dir el moment en el que l’univers encara era molt petit, i els primers instants que el sabem gràcies a la teoria d’inflació. L’Univers es va expandir duplicant el seu tamany cada 10-34 segons fins que en qüestions de segons va sorgir la gravetat, després en un altre interval de segons l’electromagnetisme, després va aparèixer la matèria i un instant desprès la matèria de la matèria, per tant la teoria del Big Bang ens vol explicar que el nostre univers es fruit d’aquesta expansió.


I per últim ens van posar en grup i havíem de realitzar un treball de Power Paint que tenia  com a tema principal el planeta Venus, aquest últim treball que vaig fer en grup en va agradar molt fer-lo  ja que em va agradar buscar  informació sobre el planeta Venus, i a més vaig aprendre molt sobre Venus.

No hay comentarios:

Publicar un comentario